
To Mr. Nazif Destani

Dear Mr. Destani,

Our company has been subjected to a temporary injunction of the Regional Court Hamburg forbid-
ding it from spreading various comments in connection with reports on NATO orders to Ecolog AG 
for the ISAF Troops in Afghanistan. If the comments prohibited by the Regional Court Hamburg 
have created a suspicion of illegal actions by the company Ecolog or your family, this is a matter of 
regret for the Norddeutscher Rundfunk, the employees and editors involved. The information 
available to the Norddeutscher Rundfunk at the time has not been confirmed as correct.

For this reason, we have accepted the temporary injunction of the Regional Court Hamburg in 
legally binding and final manner and, by so doing, have undertaken not to repeat corresponding 
comments concerning Ecolog AG and your family. We have also issued this undertaking on behalf 
of our employees, in particular the editors involved in the above mentioned reporting. Correspond-
ing publications on our websites, on radio, television and elsewhere have therefore been withdrawn 
or deleted.

We regret any negative effects on your reputation as an entrepreneur and on that of your family 
caused by our suspicion-based reporting and any inconvenience caused.

At the same time, we thank you for your willingness to reach an out-of-court settlement.

Yours sincerely, 

Jens Peter Marquardt
(NDR INFO, Head of 
Programme Group Politics and 
Current Affairs)   
  

Jörg Sadrozinski
(Chief Editor tagesschau.de)



To Ecolog AG
To the Managing Board 
(for the attention of  
Thomas Wachowitz)

Dear Mr. Wachowitz,

Our company has been subjected to a temporary injunction of the Regional Court Hamburg forbid-
ding it from spreading various comments in connection with reports on NATO orders to Ecolog AG 
for the ISAF Troops in Afghanistan. If the comments prohibited by the Regional Court Hamburg 
have created a suspicion of illegal actions by the company Ecolog, this is a matter of regret for the 
Norddeutscher Rundfunk, the employees and editors involved. The information available to the 
Norddeutscher Rundfunk at the time has not been confirmed as correct.

For this reason, we have accepted the temporary injunction of the Regional Court Hamburg in 
legally binding and final manner and, by so doing, have undertaken not to repeat corresponding 
comments concerning Ecolog AG. We have also issued this undertaking on behalf of our employ-
ees, in particular the editors involved in the above mentioned reporting. Corresponding publications 
on our websites, on radio, television and elsewhere have therefore been withdrawn or deleted.

We regret any discrediting of your company caused by our suspicion-based reporting and any 
inconvenience caused. 

At the same time, we thank you for your willingness to reach an out-of-court settlement. 

Yours sincerely, 

Jens Peter Marquardt
(NDR INFO, Head of Programme Group 
Politics and Current Affairs)   
     

Jörg Sadrozinski 
(Chief Editor tagesschau.de)


